Salgsvilkår

1. Bestillinger

Hvorfor handle hos Tel2Cel?

Noen grunner til at du skal velge oss fremfor andre? Det er mange "reparatører" på markedet, og flere som skilter med lave priser. Dette er ofte basert på hobbyvirksomhet eller privat, noe som kan være en faktor til at du ikke får den samme sikkerheten som du får når du bruker seriøse reparatører. For at en skal kunne utføre arbeid med kvalitet, trengst deler av god kvalitet og erfaren reparatør. Dersom dette ikke blir brukt, kan det føre til flere kostbare reparasjoner for ditt produkt.

Vi er opptatt av at dere som velger oss skal bli fornøyde med sluttresultatet, derfor benytter vi kun gode kvalitetsdeler i arbeidet. Blant annet limer din nye skjerm på telefon eller nettbrett, slik at den blir sterkere og holder lengre. Du som kunde er høyeste prioritet, og vår virksomhet har som visjon å utføre reparasjoner / service på raskest mulig. Vi har også gunstige firmaavtaler. Det skal være trygt for deg som kunde å bruke oss, derfor får du 365 dager garanti på arbeidet vi utfører og på delene vi bruker. Les mer på vår garanti ordning.

Hvor blir det av min bestilling?

Så snart du har lagt inn bestillingen, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kan du sjekke spam-mappen. Hvis du fremdeles ikke kan finne den, bør du kontakte vår kundeservice for å få bekreftet at bestillingen er registrert hos oss.

Hvis du derimot allerede har fått en e-post om at din ordre har blitt sendt, bør du motta den innen et par arbeidsdager. Da transportøren kan være rammet av lokale forsinkelser, ber vi deg vente minimum 4 dager  før du kontakter Tel2Cel. Hvis du mot forventning stadig ikke har mottatt noe, kan du kontakte vår kundeservice for å få vite mer om ordrestatusen.
 

Hvordan går jeg fram for å sende enheten min inn til reparasjon?

For å sende enheten inn til reparasjon, følger du følgende prosedyre:

­ Bestill og betal reparasjonen online.
­ Du vil motta en ordrebekreftelse med et ordrenummer per e­post. Merk pakken tydelig med dette ordrenummeret. Les mer på vår frakt instruks.
­Enheten pakkes forsvarlig inn og sendes til følgende adresse:

Tel2Cel AS
Rådhusgata 2
3016 Drammen


Pakkene er nødt til og bli sendt med sporingsnummer, både på grunn av sporbarhet, men også for at innholdet skal være forsikret av fraktleverandøren.

­ Vennligst ikke send med tilbehør som lader, SD­kort eller SIM­kort. Det anbefales å ta en sikkerhetskopi av alle data på enheten før innsending.

Fjern eller slå av find my iPhone eller icloud før sending.

Hvorfor deaktivere "Find my iPhone/iPad/iPod"?
Ved reparasjon av Apple enheter så stilles klokken tilbake fra nå tid. Dermed må enheten kobles til nett via wifi for test etter reparasjon.. Etter nye oppdateringer fra Apple så spør den om icloud koden, dermed får ikke våre teknikere utført testen. Det går lengre tid på skaffe dette fra kunden og siden dette er sikkerheten på enheten, så spør vi ikke dette fra kunden.

For iOS-enheter som innleveres til service, må følgende tjeneste være deaktivert:

Dette er et absolutt krav fra Apple for å muliggjøre feilsøking og reparasjon. Vi er fysisk forhindret fra å registrere service i systemet dersom denne tjenesten er aktiv.

 

2. Levering

Hvor lang er leveringstiden?

Du kan se den forventede leveringstiden for hver enkelt vare. Hvis du bestiller varer med forskjellige leveringstid  i  samme  ordre, vil  ordren  bli  sendt  i  flere  omganger  uten  ekstra  omkostninger. Etter at vi har sendt ordren, vil du som regel motta den i løpet av 1-4 virkedager.

 

Hva koster forsendelsen?

Prisen for levering er fra 39 NOK - du kan se alle gjeldende postens fraktpriser ved å  klikke her.

 

Sender dere til utlandet?

Ja, det kan vi. Send forespørsel.

 

Når vil jeg motta restordren min?

Du vil bli kontinuerlig oppdatert via e-post om forventet leveringstid på produkter som er i restordre. Så  snart  varen din har  kommet  på  lager,  vil  den  bli  sendt  til  deg  –  vi  betaler  selvfølgelig fraktomkostningene for en evt. dellevering. Hvis du ønsker å annullere eller endre bestillingen, ber vi deg om å kontakte vår kundeservice.

 

3. Priser

Er moms inkludert i prisen?

Alle våre priser er inkludert i prisen på nettstedet www.Tel2Cel.no og i vår butikk.

 

4. Returnering og reklamasjon

Hva gjør jeg hvis pakken er skadet?

Hvis du oppdager at dine produkter har blitt skadet under forsendelsen, eller har en produksjonsfeil, ber vi deg om å sende dem i retur til Tel2Cel i original emballasje sammen med et RMA-nummer.

Du kan få et RMA-nummer ved å opprette en reklamasjonssak ved å klikke her.

 

Hvordan returnerer jeg en vare?

Tel2Cel gir 14 dagers angrerett gjeldende  fra den dagen du mottar forsendelsen.  (Jf. kjøpelovens  bestemmelser). Dersom du angrer på kjøpet, skal Tel2Cel underrettes om det senest 14 dager etter dagen du mottok varene. Du har plikt til å returnere varen i vesentlig samme stand og mengde som den ble mottatt i.

Emballasjen kan i noen tilfeller bety at varens salgsverdi forringes, og dermed kan angreretten ikke utnyttes.

Du skal selv stå for omkostningene som er forbundet med å returnere varen til Tel2Cel adresse. Vi ber deg om å returnere varene i original emballasje sammen med et RMA-nummer per post.

Få et RMA-nummer ved å opprette en reklamasjonssak ved å klikke her.

 

Hva betyr vesentlig samme stand og mengde?

Det betyr at såfremt du ønsker å returnere en vare, skal denne være uåpnet og i samme stand som da du mottok den. Det innebærer at du ikke kan angre på kjøpet hvis du f.eks. har tatt produktet i bruk eller brutt forseglingen på esken.

 

Hvordan reklamerer jeg over en vare?

Etter kjøpsloven har du 24 måneders reklamasjonsrett på alle varer. Reklamasjonsretten betyr at du som kunde kan klage over feil og mangler ved produktet som er oppstått i 24 måneder etter kjøpet. Det er da en forutsetning at disse manglene ikke har oppstått som følge av din feilaktige bruk av produktet eller annen skadevoldende atferd. Du skal reklamere innen rimelig tid etter å ha konstatert mangelen. Reklamerer du innen 2 måneder, anses reklamasjonen alltid  for  å være i tide. Når reklamasjonen er berettiget, refunderer vi rimelige fraktomkostninger som du måtte få i forbindelse med returnering av varen.

Når du ønsker å reklamere over et produkt, kan du sende varen i retur, eller gi fysisk fremmøte på vår adresse. Ettersom det letter saksbehandlingen, vil vi oppfordre til at man sender varen i retur sammen med et RMA-nummer.

Du kan opprette en reklamasjonssak her

5. Betaling

Hvilke betalingsformer kan brukes?

Hos Tel2Cel kan du betale med følgende:

- Visa
- Paypal
- Fakturaavtale
- Til konto

Du betaler ikke noe gebyr når du kjøper noe i norske kroner – uansett hvordan du betaler. Vi pålegger selgeren et lite gebyr for betalingsbehandlingen.

 

Når blir min betaling trukket?

Ved betaling med kredittkort blir fakturabeløpet trukket samme dag som varen sendes fra lager.

 

Kan jeg overføre penger manuelt til deres kontonummer?

Ja, det er mulig å betale manuelt ved å overføre til vårt konto.

 

Er det trygt å betale online?

Betaling på vår nettbutikk er enkelt sikkert og trygt. Siden er SSL sikret.

 

6. Bruk av siden

Hvordan bestiller jeg hos Tel2Cel?

Slik bestiller du i nettbutikken:

- Legg ønskede varer i handlekurven
- Åpne handlekurven
- Klikk på Kjøp & betal
- Skriv inn dine personlige opplysninger (ordretrinn 1)
- Oppgi en betalingsmetode (ordretrinn 2)
- Godkjenn ordre (ordretrinn 3)
- Du mottar en bekreftelse (ordretrinn 4)

Hvordan benytter jeg min rabattkode?

Du taster inn rabattkoden ved bestilling. Den skal tastes inn i et eget felt under dine kundeopplysninger.
OBS: Du vil først kunne se rabatten når du kommer til ordrebekreftelsen.

 

7. DROP-IN REPARASJONER

Hvordan bestiller jeg en reparasjon?

Du kan bestille en reparasjon i nettbutikken vår og sende telefonen/nettbrettet / data inn til oss, eller komme innom butikken i Oslo og få enheten reparert mens du venter.

 

Hvordan sender jeg telefonen min inn til dere?

Prosedyre for innsending av telefon:

- Bestill reparasjonen online for å betale for den.
- Når bestillingen er fullført, pakkes telefonen / nettbrettet / Data forsvarlig inn, ordrenummeret skrives utenpå forsendelsen, og enheten sendes til oss:

Tel2Cel AS
Rådhusgata 2
3016 Drammen
Norge


- Det er meget viktig at forsendelsen sendes som pakkepost med sporingsnummer. Merk at kunden selv står ansvarlig for sendingen inn til Tel2Cel, og at sikkerhetskopi av eventuelle  enhetsdata er utført. Vi bestreber oss på å beholde all datainformasjon på kundens enhet, men kan ikke holdes ansvarlig for tap av data i forbindelse med en reparasjon.  
- Etter mottak er det normalt en reparasjonstid på 1-2 hverdager. Vær oppmerksom på at enkelte reservedeler i visse tilfeller kan være utsolgt grunnet stor etterspørsel. 

 

Tilbyr dere drop-in / Express service reparasjoner?

Ja, det gjør vi! Kom innom en av butikkene vår i Drammen og la oss reparere mobiltelefonen, smarttelefonen eller nettbrettet mens du venter. De fleste reparasjoner tar oftest ikke mer enn 45 minutter, men for å unngå ventetid anbefales du å bestille time hos vår kundeservice. Da er du også sikker på at reservedelen du trenger er tilgjengelig.

 

Hvor lang tid tar reparasjonen?

Etter mottak er det normalt en reparasjonstid 3-4 timer på de fleste enheter. 1-2 hverdager på enheter som må limes igjen, f.eks iPad eller tablets. Vær dog oppmerksom på at enkelte reservedeler i visse tilfeller kan være utsolgt grunnet stor etterspørsel. .

Har du bestilt time / Express service og kommer innom vår butikk, er de fleste reparasjoner oftest ferdige i løpet av 45 minutter. Merk at en del reparasjoner, for eksempel glass reparasjoner og diagnoser, kan kreve mer tid. For å unngå ventetid anbefales du å bestille time hos vår kundeservice. Da er du også sikker på at reservedelen du trenger er tilgjengelig. NB: Nettbrett reparasjoner tar ca.2-3 dager.

Tel2Cel AS - Tlf: 31 41 11 11 - Epost: support@tel2cel.no